#11201From:Serge Motin
To:Irina Kapitannikova
Date:13-10-2020 02:49:26
Subj:qq
Hi Irina!

IK> Салют!
Сама салют! Ирка! Как я рад тебя видеть!

IK> Мексиканец он. Американец тоже - во всех смыслах.

IK> Ох, я тоже соскучилась!
Целоваться в монитор. Маску надень, перчатки и презерватив... щутка

IK> Технические трудности были и всё такое.
IK> А что я нового скажу за этнику? Главное ж, человек, остальное дело
IK> десятое. У Сантаны я только Black Magic Woman люблю, остальное
IK> довольно монотонно на мой вкус.
Hу вот, хоть с кем-то поговорим про Карлу. Мишке он не интересен, а я Сантану по всем моим кабакам таскал, не только эту песенку. Она классная, но надоела. Я везде таскал Let Me Inside

WBR, Serge Motin

--- GoldED/W32 3.0.1
* Origin: Don`t Let Me Down! (2:250/25.582)
#11202From:Dmitry Mironov
To:All
Date:15-10-2020 07:18:11
Subj:Robin Trower
Hello,All!

Трое известных всем музыкантов, Robin Trower, Maxi Priest, Livingstone Brown,забабахали новый альбом,под названием United State of Mind
Рекомендуется всем любителям блюза.
---
WBR, Dmitry Mironov.

--- wfido
* Origin: этот стон у нас Песней зовется! (2:466/466.1923)
SEEN-BY: 463/68 466/466 5020/1042 6090/1
PATH: 466/466 463/68 5020/1042 6090/1
#11203From:Michael Baryshnikov
To:Dmitry Mironov
Date:15-10-2020 11:27:03
Subj:Robin Trower
Hello, Dmitry!

DM> Трое известных всем музыкантов, Robin Trower, Maxi Priest, Livingstone Brown,забабахали новый альбом,под названием United State of Mind
DM> Рекомендуется всем любителям блюза.

Тровер же обещал завязать? Не выдержал значит...
Кстати, а что там Браун делает?
Альбом весьма милый, такой олд-скульный блюз-рок. Лежит на ютубе.

С наилучшими пожеланиями, Michael Baryshnikov.

--- wfido
* Origin: FidoNet aka 2:5020/35.323 (2:5023/24.3243)
#11204From:Irina Kapitannikova
To:Serge Motin
Date:18-10-2020 22:49:21
Subj:qq
Салют!

13 Oct 20 02:49, you wrote to me:

> [...]

SM> я Сантану по всем моим кабакам таскал, не только эту песенку. Она
SM> классная, но надоела. Я везде таскал Let Me Inside

Hе пей за фидой, Серёж. А то небось банка рядом с монитором и шуточки выходят так себе. Let Me Inside это нуу.. такое фуу... Вот Hope You're Feeling Better из раннего - другое дело. Сантане вообще тексты противопоказаны, кроме абстрактных и лаконичных. Hе нашлось человека в своё время, который сказал бы - играй, Карлос, играй, за умного сойдёшь.

Пока,
Ир.К.

--- GoldED+/W32-MSVC 1.1.5-b20180707 WinNT 5.1.2600-SP3 iF6M10
* Origin: whistleful, delicately grey (2:5057/19.150)
#11205From:Michael Baryshnikov
To:Serge Motin
Date:19-10-2020 10:17:17
Subj:qq
Hello, Serge!

SM> Hу вот, хоть с кем-то поговорим про Карлу. Мишке он не интересен

ЗДРАССЬТЕ НАФИГ!
Мой любимый латин-рок-гитарист.
Я даже на концерте его побывал, что для меня большая редкость.

С наилучшими пожеланиями, Michael Baryshnikov.

--- wfido
* Origin: FidoNet aka 2:5020/35.323 (2:5023/24.3243)
#11206From:Serge Motin
To:Irina Kapitannikova
Date:21-10-2020 10:22:18
Subj:q
Hi Irina!
12 Oct 20 00:50, Irina Kapitannikova ==> Serge Motin:

IK> Мексиканец он. Американец тоже - во всех смыслах.
Вот. А почему ему на Кубе памятник поставили?

> [...]
IK> А что я нового скажу за этнику? Главное ж, человек, остальное дело
IK> десятое. У Сантаны я только Black Magic Woman люблю, остальное
Hе. Я гораздо больше. Блек меджик - сто лет назад... Да всё было сто лет назад.
PS. Ирк, я очень рад тебя видеть!

WBR, Serge Motin

--- GoldED/W32 3.0.1
* Origin: Don`t Let Me Down! (2:250/25.582)
#11207From:Michael Baryshnikov
To:All
Date:21-10-2020 10:27:01
Subj:Spencer Davis R.I.P.
Hello All!

Очередная грустная нововость: на 81-м году жизни умер Спенсер Девис. Создатель Спенсер Дэвис Груп, в которой начинали свою музыкальную карьеру ОЧЕНЬ многие знаменитые рок-музыканты. Он был одним из тех, кто создал британский ритм-энд-блюз и рок.

===
Spencer Davis (born Spencer David Nelson Davies; 17 July 1939 - 19 October 2020) was a Welsh multi-instrument musician and founder of the 1960s beat band the Spencer Davis Group.

Davis was born in Swansea, South Wales, on 17 July 1939. His father was a paratrooper. He began learning to play harmonica and accordion at the age of six. He attended Dynevor School and became proficient in languages. He moved to London when he was 16 and began working in the civil service as a clerical officer at the Post Office Savings Bank in Hammersmith and then for HM Customs and Excise. However, he went back to his old school to study for A-levels in languages, becoming head boy in 1959. In 1960, he moved to Birmingham, to read German at the University of Birmingham. In music circles, Davis was later known as "Professor".

His early musical influences were skiffle, jazz and blues. Musical artists who influenced Davis include Big Bill Broonzy, Huddy Ledbetter, Buddy Holly, Davey Graham, John Martyn, Alexis Korner and Long John Baldry. By the time he was 16, Davis was hooked on the guitar and the American rhythm and blues music making its way across the Atlantic. With few opportunities to hear R&B in South Wales, Davis attended as many local gigs as practical. He formed a band called the Saints with Bill Perks (later known as Bill Wyman).

When Davis moved to Birmingham as a student, he often performed on stage after his teaching day. While in Birmingham, he formed a musical and personal relationship with Christine Perfect who later found fame in Fleetwood Mac.

In 1963, Davis went to the Golden Eagle in Birmingham to see the Muff Wood Jazz band, a traditional jazz band featuring Muff and teenager Steve Winwood. Davis persuaded them to join him and drummer Pete York as the Rhythm and Blues Quartet. Davis performed on guitar, vocals and harmonica, Steve Winwood on guitar, organ and vocals, Muff Winwood on bass and Pete York on drums. They adopted the name the Spencer Davis Group because Davis was the only one who liked doing press interviews.[3] The group had No 1 hits in the UK with consecutive single releases in 1966 ("Keep On Running" and "Somebody Help Me"). Steve Winwood sang lead vocals on all the Spencer Davis Group's hits up to "I'm A Man" in 1967.

The Spencer Davis Group continued after Winwood left to form Traffic in April 1967. The group recorded two more albums before splitting in 1969. Another version of the group with Davis and York appeared in 1973 and disbanded in late 1974. Various incarnations of the band toured in later years under Davis' direction.

After the group broke up, Davis moved to California and recorded an acoustic album with Peter Jameson, It's Been So Long, for Mediarts in mid-1971. He followed it with a solo album,Mousetrap, for United Artists, produced by and featuring Sneaky Pete Kleinow. Neither album sold well. Soon after, he moved back to the UK, formed a new Spencer Davis Group and signed with Vertigo Records. In addition, Davis was an executive at Island records in the mid-1970s. Working as a promoter for Island Records, Davis worked with Bob Marley, Robert Palmer and Eddie And The Hot Rods as well as promoting the solo career of former Spencer Davis Group member Steve Winwood.

In 1993, Davis formed the supergroup the Class Rock All-Stars. He left the group in 1995 to form World Classic Rockers with former Eagles bassist Randy Meisner, singer Bobby Kimball and guitarist Denny Laine.

Davis retained an affinity for Germany, having studied the language and played in clubs in Berlin early in his career. He watched the fall of the Berlin Wall in 1989 with his son.

Davis was an honorary member and supporter of the Wales nationalist party, Plaid Cymru. From the mid-1970s on, Davis lived in Avalon on Catalina Island, a small island in the Pacific Ocean off the coast of southern California.

Davis died from pneumonia on 19 October 2020 at the age of 81.

(c) wikipedia
===

Земля пухом.

Michael Baryshnikov.

--- wfido
* Origin: FidoNet aka 2:5020/35.323 (2:5023/24.3243)
#11208From:Serge Motin
To:Michael Baryshnikov
Date:21-10-2020 22:55:18
Subj:Re: qq
Hi Michael!
19 Oct 20 10:17, Michael Baryshnikov ==> Serge Motin:

MB> ЗДРАССЬТЕ НАФИГ!
MB> Мой любимый латин-рок-гитарист.
MB> Я даже на концерте его побывал, что для меня большая редкость.
Фигасе. А что не хвастался? Да, у меня старый приятель и большой меломан, в политехе вместе учились, развлекается тем, что ездит с женой по белу свету, благо Ирка у него бывшая преподша и переводчица англ., так посмотрели концертов штук миллион. Это я к тому, куда надо бабки вкладывать. Вот у него был небольшой, но приличный бизнес с Финляндией. Как жаль, что у меня кроме ушей нет никаких наклонностей.

WBR, Serge Motin

--- GoldED/W32 3.0.1
* Origin: Don`t Let Me Down! (2:250/25.582)
#11209From:Serge Motin
To:Irina Kapitannikova
Date:21-10-2020 23:05:23
Subj:Re: qq
Hi Irina!
18 Oct 20 22:49, Irina Kapitannikova ==> Serge Motin:
IK> Салют!
Сама привет. ;-)

IK> Hе пей за фидой, Серёж. А то небось банка рядом с монитором и
IK> шуточки выходят так себе.
Hе. Вискарь. как ты унюхала?

IK> Let Me Inside это нуу.. такое фуу... Вот
IK> Hope You're Feeling Better из раннего - другое дело.
Hу хоть вспомнила что-то про старого черномазого урода. У которого я научился играть на гитаре. в сопливом детстве.

IK> Сантане вообще тексты противопоказаны, кроме абстрактных и
IK> лаконичных. Hе нашлось человека в своё время, который сказал бы -
IK> играй, Карлос, играй, за умного сойдёшь.
;-) Ирк, я вообще в тексты не врубаюсь: ни в русские, ни в английские. Абсолютно серьёзно. Hи в итальянские, ни в польские. Я о смысле не думаю.
Я знаю, что ты переводчица, глубоко языки знаешь. А я так себе... ;-) Вспомни либретто моей любимой Пиковой дамы. Да херня какая-то. Если начинаешь вдумываться. А музыка просто гениальная.

WBR, Serge Motin

--- GoldED/W32 3.0.1
* Origin: Don`t Let Me Down! (2:250/25.582)
#11210From:Michael Baryshnikov
To:Serge Motin
Date:22-10-2020 14:25:05
Subj:Re: qq
Hello, Serge!

SM> Фигасе. А что не хвастался?

Да как-то повода не было. Давно это было, уж не помню: то ли в конце 70-х то ли в начале 80-х, в Москве.